Navigation Menu

ESKİ DATÇA VE SELİMİYE

Tatilimizin belli bir kısmını tamamladık, önce Bodrum ardından muhteşem Palamutbükü, şimdi de Selimiye ye gitmek üzere yollardayız. Datça dan Selimiye ye dönmek, yolları bakımından biraz meşakkatli, hele de bizim gibi öğlen güneşine kaldıysanız.

Ufak ufak molalarla ilerliyoruz, yolumuzun üzerinde neler var internetten önceden bir araştırma yaparak elbette.

Önümüzde Eski Datça var. Nesi meşhur derseniz elbette Can Yücel in burada yaşaması, tanınması için büyük etken. Ufak sokakları, el işleri sıcacık, sempatik bir yer burası.

Şirin bir takı mağazası görüyoruz, e girmezsek ayıp olur ama di mi :) Bilekliklerim kolumda artık.

Hava sıcak fakat biz yine de sokak sokak dolanıyoruz.

Can Yücel in evinin önündeyiz. Eşinin yazmış olduğu bir yazı asılı kapısında. İçeri girmek mümkün olmuyor çünkü kilitli.

Bol bol resim çekiyoruz, gözlemeyi yeni yememiş olsak mutlaka şirin restoranlarında oturup keyif çatardık bizde.

Yolunuzun üzerindeyse uğramanızı tavsiye ederim. Ama biz geç kalmadan ayrılmak zorundayız.

Virajlı yollardan deniz manzarası ile ilerliyoruz. Sevgilim gaz fren yapmaktan bunalmış durumda.

Bir anda denize bakıyoruz ve görüyoruz ki; İnsanlar, Musa Peygamberin Kızıl Denizi yararak geçmesi gibi denizi yürüyerek geçmekte. Manzara inanılır gibi değil. Burası Kız Kumu. Eee tabi efsanesi eksik olmaz böyle yerlerin. Şöyle ki;

3 bin yıl önce Baybassos Kenti'nin kralı, düşmanlarıyla giriştiği ve uzun yıllar süren savaşı kaybeder. Kenti ele geçiren düşmanlar, kral ile halkını öldürür. Krallığın güzelliğiyle meşhur prensesi, korsanlardan kaçmaya çalışır. Deniz kıyısına gelen ve yüzme bilmeyen prenses, gerçekleşen mucize sonucunda eteğine doldurduğu kumları serptikçe deniz üzerinde bir yol oluşmaya başlar. Havanın karanlık olması nedeniyle yolunu kaybeden prenses, eteğindeki kumlar bitince boğularak yaşamını yitirir.

Üzücü efsanelere ara vererek yolumuza devam ediyoruz. Selimiye deki Muhteşem manzaralı otelimize doğru.

Hakkında yaptığım araştırmalardan muhteşem güzellikte sakin, pırıl pırıl bir deniz olarak hayal ediyorum Selimiye yi. Ne zamanki otel fiyatlarını öğrendim, pek de sakin olmadığını anladım. Kahvaltı dahil olarak 350 TL den bahsediyorlar, arkadaş az daha koyarım Rixos da kalırım, noluyoruz.

Neyse baktım olacak iş değil topu sevgiliye attım yer ayarlaması için. İşte bu manzara onun eseri.

Genel olarak şunu söylemek isterim ki, buraya bayram gibi genel tatillerde gelmemek lazım. Yoksa mıç mıç ne denize giriliyor ne de restoranlarda yer bulunabiliyor.

Mesela meşhur restoranı (ki başbakan bile özel olarak gelip burada yemek yemiş)  Sardunya ya rezervasyon için gittiğimizde 4 gün için tıklım tıklım dolu olduklarını öğrendik. Napalım arkadaş başka yer mi yok.

Deniz için tur attıktan ve metrekareye 9 kişi düştüğünü gördükten sonra en iyisi 10 dakika mesafedeki Bozburun a uğrayalım diyoruz. Berna Laçin in yazısında bahsettiği Karia Bel in plajına gitmek için arayıp orada da yer olmadığını öğrendiğimizde üzülüp, kısa bir tur atıyoruz. Bugün denizi unutalım.

Her noktasında manzara müthiş buraların, her koyda denizin süper olduğu gibi.

Karnımız zil çalmakta, Selimiye merkezde gördüğümüz pek de meşhur olan Badem Mantı’da alıyoruz soluğu. İster ev mantısı, ister çıtır mantı ya da belki çikolatalı mantı ama mutlaka yanına incecik sarılmış kayseri etli sarması.

Garsonlar çok ilgili ve güleryüzlü. Mantılarda fevkalade leziz.

Madem Sardunya Restoran full, hemen başka bir yerden rezervasyon yapılmalı diye yine internetteki araştırmalarımdan aklımda kalan Parageda Restoran a ancak yarın akşam için denize 2.sırada yer bulabiliyoruz.

Menü muhteşem lezzetli, hele ki kalamarlar enfes. Biz buraya bayıldık. Sardunya halt etmiş. Ki zaten önünden geçerken insanların kuyrukta beklediğini görüyoruz. Tatilde yemek için bu kadar kasmanın anlamı nedir bir türlü anlamadım gitti.

Denize Kırmızı Balık Beach de giriyoruz. Ortam gerçekten güzel. Denizin hemen kıyısında şezlonglarımız da hazır, elimde Kindle ohhh değmeyin keyfime.

Burada denize girmek çok keyifli, karnımız acıkınca ise; köftesi kendi imalatları olan hamburgerleri çok lezzetli. Sadece biraz geç geliyor çünkü kızartma isteyince, önce patatesleri önünüzde soyuyorlar ardından kızartıyorlar. Hem geç geliyor diye içerliyoruz hem de donmuş hazır patateslerden yemediğimize çok seviniyoruz. Ev usulü her şey.

Otelimize dinlenmek için gidince bloguma bir göz atıyorum, ufak ufak notlarımı da aldım mı rahatım.

Gece 12 gibi dışarı çıkıyoruz. İşte gerçekten Selimiye yi o an çok seviyorum. İnsan kalabalığından arınmış, sakin, huzurlu… Deniz pırıl pırıl, sudaki çakıl taşlarını izliyoruz.

O yüzden bir daha gelirsem kesinlikle hafta içi ve kalabalık olmayan bir sezon seçeceğim. Aklımda olsun.

Gece pazarı tarzında sergiler açılmış. Cici bici şeyler.

Bu afiş hayli gülmemize sebep oluyor. Bunu gören gelir mi diyorum ama bakıyorum ki önünde kuyruk var. Bu amca ile yanyana resim çektirmek aklımdan geçmedi de değil hani.

Şimdi kısa kısa notlar düşmek istiyorum. Zamanla ben de unutursam okumak için

Öncelikle ilk şart sakin zamanda gitmek

Kalınacak oteller;  Manzara isteyenler için kaldığımız; Les Terrasses De Selimiye. Fakat denize kıyısı olsun kahvaltıdan sonra cuplayım diyorsanız; Çoban, Dantel, Begonvil (dikkat edin birkaç tane var), Beyaz Güvercin, Palmetto

Restoranlar; Sardunya (rezervasyon şart), Begonvil, Parageda, Nane Limon. Deniz kıyısında sayısız restoran var, hepsi sabah beach akşam restoran şeklinde çalışıyor.

Eğlence olarak çok fazla seçenek yok, sakin bir yer burası. Deniz kıyısında bir tane Piano Jazz Bar var. Tüm gençler oradaydı.

Yürüyüş yaptıysanız mutlaka Kara Dut Kahveye uğrayın derim. Müdavimi çok, çayı da kahvesi de gayet lezzetli.

İsterseniz de tekne turlarına katılabilir, etrafındaki koyları da keşfedebilirsiniz.

Selimiye ufak, şirin bir köy. Denizi tertemiz, insanları da çok cana yakın. Fakat keşke böyle kalsa, insan akınına uğrayınca, pek bir esprisi kalmamış. Mesela o kadar teknenin, yatın arasında yüzmek bana çok garip geldi. Adamlar yattan mangal külünü temizliyorlar, sahile vuruyor. Biz bu şekil yok ettikçe doğa ne kadar daha kendini yeniler düşünmek istemiyorum.

Keyifli 2 günü arkamızda bırakıyoruz, son olarak otelimizin lezzetli kahvaltısını da mideye indirdikten sonra gelirken uğramaya karar verdiğimiz Turgut Şelalesine doğru yol alıyoruz. Görüşmek üzere ey güzel Selimiye.

Turgut Şelalesi yan yana 5 şelalenin sıralanması ile oluşuyor. Sizde benim gibi devasa akan sular hayal ettiyseniz yanılırsınız. Ufak ufak şelaleler bunlar. Yürüyüş yolları yapılmış aralarına.

Giriş ücretli, 3 TL. İçerisinde 860 yaşında, içindeki kovuktan baktığınızda gökyüzünü görebildiğiniz bir ağaç var. (orada tanıtan adamın yalancısıyız)

Eski ve artık kullanılmayan bir su değirmeni de mevcut. Zaten her taşın arasından su akıyor.

Yabancılar su birikintisi görse yüzmeye başlıyor. Ama su o kadar berrak ki keşke bikinilerim üzerimde olsa demekten alamıyorum ben bile kendimi.

Bu kadar sıcak bir günde serinlemek için çok doğru bir seçim Turgut Şelalesi.

Bugünlük benden bu kadar, yolumuz daha uzun, İçmeler / Marmaris bizi bekler…

Gezimize siz de katılmak ister misiniz?

2 haftalık tatilimize toplu halde bakalım, biz nereleri gezdik!!!
İsminin üzerine tıklayın, sizi alıp oralara götüreyim.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar ;
  1. 2013 İZMİR DE YILBAŞI
  2. AKHİSAR DAN EMİRALEM E...
  3. AKÇAY GEZİSİ
  9. BEYRUT GEZİSİ
  10. BODRUM BODRUM...
  11. BOZCAADA GEZİSİ
  12. Bodrum-Bitez-Turgutreis-Gümüşlük - Yeni !!
  13. BÜYÜKADA ; BEN GELDİM...
  14. BİRGİ / ÖDEMİŞ
  15. CAVİT İN YERİ / GÜZELBAHÇE
  16. CUMARTESİ KEYFİ / AMRİTA SPA
  17. DALYAN VE İZTUZU PLAJI
  18. DENİZ UÇAĞINDAN MALDİVLER
  19. DEĞİRMEN (TİRE)
  20. DOĞU YA DOĞRU - 1
  21. DOĞU YA DOĞRU - 2
  22. DOĞU YA DOĞRU - 3
  23. Denize girmek için en güzel plajlar
  24. EFES ANTİK KENTİ (SELÇUK)
  25. ESKİ FOÇA - İZMİR
  26. ESKİ FOÇA ŞENLİĞİ
  27. Emirgan Korusu, Laleler ve Köşkler..
  28. Evlilik Teklifi, Kız Kulesi, Ağva
  29. FASULİ - İSTANBUL
  30. GEYİKLİ BOZCAADA ÇANAKKALE
  31. GÜNÜBİRLİK GEZİLECEK YERLER
  32. HAVA ALANINDAN...
  33. Hediyelik Eşya Günleri
  34. ITHAA / SU ALTI RESTORAN
  35. KAHVALTI MEKANLARI - PART 2
  36. KAHVALTI MEKANLARI - PART 3
  37. KAHVALTI MEKANLARI PART - 1
  38. KISA BİR YUNUS ŞOV...
  39. KIZ KULESİ HAKKINDA...
  40. MALDİVLER / MANTA BALIĞI
  41. MALDİVLER BALAYI / 1.Bölüm
  42. MALDİVLER BALAYI / 2.Bölüm
  43. MALDİVLER BALAYI / 3.BÖLÜM
  44. MALDİVLER DE YÜZMEK...
  45. MANTA BALIĞI (MALDİVLER)
  46. MASAJ / JAKUZİ (Maldivler)
  47. MERCANLARDA ŞNORKELLING
  48. Müthiş Bir Evlilik Yıldönümü !
  49. MİNİATÜRK / İSTANBUL
  50. NAZAR KÖY 'E YOLCULUK
  51. OYUN VE OYUNCAK MÜZESİ
  52. PALAMUT BÜKÜ / DATÇA - Yeni !!
  53. PRAG GEZİSİ (Metin Yılmaz)
  54. PRAG GEZİSİ II (KARLOVY VARY)
  55. SALVADOR DALİ SERGİSİ
  56. SEVGİLİM VE DEV BALIKLAR
  57. SIĞACIK/SEFERİHİSAR (cittaslow)
  58. TANDIR ZEVKİ (GİZLİ BAHÇE)
  59. TESTİ GARDEN RESTORAN
  60. TİRE - KAPLAN
  61. WAFFLE - TURUNÇ
  62. YEMYEŞİL MALDİVLER...
  63. Yalıkavak-Türkbükü-Yel Değirmeni - Yeni !!
  64. ÇANDARLI / DİKİLİ-İZMİR
  65. ÇEŞME DE 2 BLOGGER...
  66. ÖZGÜRLÜK ANITI VE OSMANLI
  67. İZMİR E GELDİM DEMEK İÇİN... - Yeni !!