Navigation Menu

DALYAN VE İZTUZU PLAJI

DALYAN , İZTUZU PLAJI, CARETTA CARETTA, AVRUPANIN EN İYİ PLAJI, MUHTEŞEM DENİZ, TATİL, DALYAN, MUĞLA, OASİS OTEL, DENİZ KAPLUMBAĞALARI, KAYA MEZARLAR, DELİKLİ TAŞ, DOMUZ ADASI, YUVARLAK ÇAY, ALİAĞA

Yine aklımıza nereden esti bilmiyorum (ya okuduğumuz bir makaleden ya da yolda herhangi birinin konuşmasından esinleniyoruz hiç belli olmuyor )

Bu hafta sonu da Dalyan a gidelim dedik, orası hakkında pek birşey duymamıştım ama net ten araştırınca İztuzu nun Avrupa nın en iyi Plajı seçildiğini okudum. Gittim gördüm kesinlikle doğruymuş.

Aliağa Dalyan arası 350 Km , Pazar kahvaltısı için Aliağa dan Çeşme'ye (165 Km) giden insanlar olarak çok da uzak gelmiyor. Erkenden yola koyuluyoruz.

Keyifli bir sohbetle yolun nasıl geçtiğini bile anlamadan (çoğunlukla konuşurken sapakları bile kaçırırız) öğle vakti varıyoruz Dalyan a.

Gitmeden bulabildiğimiz en iyi otel i aramıştık yer ayırtmak için, full olduğunu fakat bizi başka bir otele yönlendirebileceğini söylemişti. Mecburen kabul ettik, el mahkum bilmezsin etmezsin. Ama bazen böyle belirsizlikler insana keyif de veriyor.

Her neyse Dalyan a vardık , dümdüz bir yolu takip et dedi telefondaki otel sahibi ,stres olacak bir şey yokmuş, ufak bir yer Dalyan. 2 tane mecburiyet caddesi var dolaştın mı tamamdır. Hımm bir de merkezdeki caretta heykeli , her yer oradan tarif ediliyor :)

Oasis Otel e en sonunda varabildik, bahçe içerisinde havuzlu şirin bir otel. Ama en güzel yanı sahipleri, sanki kapı karşı komşun....

Otele gittiğimizde sevgilime teşekkür ediyorum, vayy be benim için oteli kapatmış; bomboş! Tek misafirleri biziz, o yüzden bir ilgi, bir ilgi sormayın gitsin.

Babası kredi çekip turizm otelcilik okumuş kızına bu ufak oteli kiralamış, hiç kimsenin olmamasına üzüldük, o günlerde demiştik; sizin her yerde reklamınızı yaparız, inşallah daha çok insan sizi tanır diye, kısmet bugüneymiş.

Sabah havuz başında bir kahvaltı yapıyorsunuz tek kelime ile harika, bahçeden salatalıklar, yetiştirdikleri tavuklardan yumurtalar, bahçe domatesleri....mmmmmhhhhh  İnsanlık ve servis ise hepsinden de güzeldi elbet.

Dönelim Dalyan a ;

İlk önce biraz yürüyüş yapıp, otopark a arabayı bıraktık. Beklenen otopark görevlisi geldi. Yok çizginin tam arası değil, öne arkaya, öne arkaya olmadı tekrar.... Sevgilimin kulaklarından ateşler çıkmasıyla buraya sinirlenmeye gelmediğimizi hatırlaması Allahtan az bir zamanını aldı.

Otoparkçının kafasında belirlediği sınırlar içine park edip Kooperatifin teknelerinden birine atladık. Müthiş manzaralı bir nehirden, denize ulaşana kadar keyfini çıkardık doğanın. Sağımızda Kaunos Antik Kentinin kaya mezarları, solunuzda nehrin hemen kenarına yapılmış otel ve pansiyonlarda güneşlenen ve nehre giren insanlar.

Biraz daha ilerleyince etrafınızı sazlıklar sarıyor , nehrin bir bölümü Carette caretta lar için ayrılmış, tekne oradan geçemiyor.

Ve en sonunda nehrin denize kavuştuğu nokta, bu nasıl bir mucize ...

Med-cezir olayından dolayı bazen nehir suları denize doğru akıyor, bazen de deniz suyu nehir e doğru giriyor.

Tam boğazdaki kumlar sürekli sürükleniyor, derinliği hep aynı olmadığı için büyük yolcu gemileri yolcularını açıkta bulunan delik ada da indiriyor ve insanlar teknelerle plaja gelebiliyor.

Dalyan - İztuzu arası tekne yolculuğu yaklaşık 30-40 dakika , aynı minibüs gibi otellere tek tek yolcuları bırakıyor (tabii ki otelini nehir kıyısında tutmuş olan şanslı yolcuları ...bizi değil)

Bu keyif hiç bitmemeli , durmadan fotoğraf çekip, öpüşe koklaşa yol alıyoruz.

İztuzu Plajı nihayet görünüyor. Kumsalının uzunluğu ortalama 6 Km. İncecik ve altın rengi kumlarla kaplı. Carettalar yavrulamaya geliyormuş bu yüzden kumsala kedi, köpek gibi hayvanların alınması yasak. Yumurtlama mevsiminde kumsal, gece misafirlere kapatılıyor, tabii bunun yanında belli yerlere şemsiye koymak ve çukur kazmak da yasak. Hepsi birer toplum gönüllüsü, carettalara halkın tümü sahip çıkıyor.

Bu plajı yıllarca özel şirketler işletmiş fakat şimdi belediye işletiyor ve diğer plajlara göre fiyatları gayet uygun.

Çok dalgalı bir denizi var, yüzdük mü boğuştuk mu tam olarak anlayamadım. Belki bizim gittiğimiz günlerde bu şekildeydi, yani rivayete göre normal zamanlarda yüzen insanlar da görülmüş....

Karnınızı doyurabileceğiniz kafeteryası da mevcut. Yemekleri gayet iyiydi diğer yerlere göre.

Huzurlu sakin bir yer İztuzu, kumsalının çok uzun olmasından mı bilmiyorum herkes dipdibe değil , burnunuza kadar sokmuyorlar insanları.

Yol yorgunluğundan da sanırım mışıl mışıl uyuduk deniz sesi, tertemiz bir hava yanımda sevgilim, oohhh huzur budur.

Denizle bol bol savaştıktan sonra dönüş vakti geliyor. Atlıyoruz teknemize açılıyoruz fakat oda ne başka bir teknenin yanında durduk. Bizim tekneden "Bana da" "bana da" seslerini duyunca yengeçleri çekiçle kırıp pişiren adamı görüyorum, o andan itibaren tabii ki o seslere ben de eşlik etmekte gecikmiyorum. Tekne sahibi kendi hakkından vazgeçip yengeci bana uzatıyor. Yurdum insanı böyle de misafirperver.

Sevgilim yengeci görür görmez benimle arasında muazzam bir mesafe oluşuyor.
Görüntüm korkunç gerçekten, taş devrindeki insanlar gibi o sert kabuğu kırıp, pis kokulu parmaklarımı yalıyorum, O da dehşet dolu gözlerle beni izliyor. Ben de boş durur muyum sürekli onu öpmeye çalışıyorum, ilk defa iiğğğğhhhkkk öğğğkkk diye sesler çıkarıp uzaklaşıyor benden. vayyy be

Biter mi bende ... Bacaklarındaki kabukları kıramayınca uzatıyorum hadi kır diye !!! hahaha
Buradan dönüşte beni tanımıyormuş gibi de davranabilir, çok zorluyorum şansımı çoookkk...
Otoparkçıya nasıl bakıyorsa bana da öyle bakıyor varın siz düşünün artık !!!

Yine keyifli keyifli nehrimizde yol alıyoruz. Bu Kral mezarlarına aşık olmamak mümkün değil, nasıl azametli . Kocaman, nehire dik dağların üzerinde, sıra sıra, önleri oymalı dev gibi mezarlar . İnsanlar tarafından çok tahrip edildiği için (hatta birinin bu yüzden yıkıldığı bile söylendi) giriş yasakmış önceleri, ama sonradan ücret karşılığı bazı mezarları gezmeniz serbest bırakılmış (paranın gözü körolsun)

Kral mezarlarına biz çıkmadık, neredeyse nehire 80 derecelik açıyla duran bir dağın üzerindeki mezarı görmek bana çok içaçıcı gelmedi doğrusu, yada yemedi diyelim biz ona .

Kayalar o kadar sert ki bu kadar yıl geçmesine rağmen hala sağlam kalabilmiş, o zamanki insanlar bunları elle nasıl oymuşlar acaba, Kralım sen çok yaşaaaa  (ay pardon mezardı di mi bunlar)

Şirin Otelimize vardığımızda akşam yemeğine kadar dinlenmek için yatıp gece yarısına kadar uyuyakalıyoruz.. Gecenin bir körü kalkıp gezmeye çıktığımızda, araba camımızın sonuna kadar saatlerce açık kaldığını ama içine tek girenin rüzgar olduğunu anlıyoruz.   İstanbullll bu sana gelsin, duy sesimi.

Yiyip içip, mağaza mağaza gezerken, bir sürü kolye , caretta biblolar... vs alıyoruz, satıcının eşi izmirli diye de indirimin haddi hesabı yok.

Aklımda kalanlar;

- Dalyan merkezinin nehir kenarına kurulması dışında diğer tatil yerlerinden çok bir farkı yok gibi geldi bana

- Mağazalar genelde Kemeraltı çarşısındakiler gibi. Çok marka görmedim. Pardon gördüm mike, Abidas...vs

- İztuzu Plajı kesinlikle görülmeye değer, zaten Türk ten çok, turistler keyfini çıkarıyor, bu duruma bir el atmak lazım artık, biri onlardan önce bize de anlatsın doğal güzelliklerimizi

- Nehir de mutlaka tekne turu yapmalısınız, sazlıkların arasında dolaşırken başka bir ülkede gibi hissediyorsunuz

- Akşam merkezde gezin hatta gece gezin bizim gibi.. Meydanda yerlere minik minik ışıklar döşemişler, büyüleyici gözüküyor. Baksanıza altta ben de aynı büyülenmiş gibi bakıyorum :)

- Barlarda kız kıza eğlenenler çok , hatta turist kızların Türk sevgililerini kucaklarında taşıdıklarını bile gördük (Bizim erkeklerin değeri fazla burada) erkelere duyurulur. Kardeşime de duyurdum ama ben gelsem hiçbiri kalmaz orada bu bahtsızlıkla dedi. Çok yükleniyor kendine çooook...

- Caretta caretta yavrularının yumurtadan çıkma zamanına denk gelmek de enteresan olurdu sanırım

- İnsanları çok sıcak kanlı, aman haa otoparkçılara dikkat ...

- Kral mezarlarını gözünüz yiyorsa gezin, yok içim sıkılır, romatizmalarım ağrır falan diyorsanız nehir kenarından da yeterince harikalar.
.......

Ertesi gün; tatlı baba-kız otel sahiplerimiz ile vedalaşıyoruz (neredeyse arkamızdan su dökecek kadar samimi şekilde ) . Oasis Otel sevgilerimizi yolluyoruz size. Allah yolunuzu açık etsin

Karnımız acıkınca yolumuzun üzerindeki Yuvarlak Çay a uğradık. Burası meşhur, suyun üzerinde sıra sıra tahta platformlar üzerinde yemek yiyebiliyorsunuz.

Bir sürü restoran seçeneği var, birine karar verince ayakkabılarımızı çıkarıp yer sofrasında yemeğimizi bekliyoruz , Yoğurt ve tandırın tadı hala damağımda, süperdi,  suyun şıkırtısı eşliğinde bu lezzetli menüyü silip süpürdük.

Hafızalarımızda güzel bir tat bırakıyor Dalyan ve İztuzu Plajı. Gidilmeye görülmeye kesinlikle değer. Biraz daha kalınsa çamur banyosu ve Domuz Adası gezileri de ilginç olabilirdi, sizin vaktiniz olursa bunları da planınıza ekleyin derim.

Huzurlu ve mutlu nice gezilere... Şimdiden keyifli yolculuklar ...

İlginizi çekebilecek diğer gezi yazıları
  1. AKHİSAR DAN EMİRALEM E...
  2. AKÇAY GEZİSİ
  3. ALİAĞA - İZMİR
  4. AYVALIK-CUNDA (CENNET)
  5. AĞVA GEZİSİ...
  6. BALKONUMUZDAN BALIKLAR
  7. BAŞTAN SONA MALDİVLER
  8. BEYRUT GEZİSİ
  9. BODRUM BODRUM...
  10. BOZCAADA GEZİSİ - Yeni !!
  11. BÜYÜKADA ; BEN GELDİM...
  12. BİRGİ / ÖDEMİŞ - Yeni !!
  13. CAVİT İN YERİ / GÜZELBAHÇE
  14. CUMARTESİ KEYFİ / AMRİTA SPA
  15. DALYAN VE İZTUZU PLAJI
  16. DENİZ UÇAĞINDAN MALDİVLER
  17. DEĞİRMEN (TİRE)
  18. DOĞU YA DOĞRU - 1
  19. DOĞU YA DOĞRU - 3 - Yeni !!
  20. DOĞU YA DOĞRU-2
  21. EFES ANTİK KENTİ (SELÇUK)
  22. ESKİ FOÇA - İZMİR
  23. ESKİ FOÇA ŞENLİĞİ
  24. Emirgan Korusu, Laleler ve Köşkler.. - Yeni !!
  25. Evlilik Teklifi, Kız Kulesi, Ağva
  26. FASULİ - İSTANBUL
  27. GEYİKLİ BOZCAADA ÇANAKKALE
  28. GÜNÜBİRLİK GEZİLECEK YERLER
  29. HAVA ALANINDAN...
  30. Hediyelik Eşya Günleri
  31. ITHAA / SU ALTI RESTORAN
  32. KAHVALTI MEKANLARI - PART 2
  33. KAHVALTI MEKANLARI PART - 1
  34. KISA BİR YUNUS ŞOV...
  35. KIZ KULESİ HAKKINDA...
  36. MALDİVLER / MANTA BALIĞI
  37. MALDİVLER BALAYI / 1.Bölüm
  38. MALDİVLER BALAYI / 2.Bölüm
  39. MALDİVLER BALAYI / 3.BÖLÜM
  40. MALDİVLER DE YÜZMEK...
  41. MANTA BALIĞI (MALDİVLER)
  42. MASAJ / JAKUZİ (Maldivler)
  43. MERCANLARDA ŞNORKELLING
  44. MİNİATÜRK / İSTANBUL
  45. NAZAR KÖY 'E YOLCULUK
  46. OYUN VE OYUNCAK MÜZESİ
  47. PRAG GEZİSİ (Metin Yılmaz)
  48. PRAG GEZİSİ II (KARLOVY VARY)
  49. SALVADOR DALİ SERGİSİ
  50. SEVGİLİM VE DEV BALIKLAR
  51. SIĞACIK/SEFERİHİSAR (cittaslow)
  52. TANDIR ZEVKİ (GİZLİ BAHÇE)