Navigation Menu

İZMİR BÜYÜCÜLERİ



     Sevgilim elime bu kitabı tutuşturduğunda (adından dolayı sanırım) okumak konusunda biraz kararsız kaldım. İlk sayfasını çevirdiğimde farklı bir yanı olduğunu hissediyorsunuz zaten, hangi türe giriyor diye çok düşünmemek lazım. 


Büyüler, Büyücüler, İksirler, Dualar... Bana da bi faydası olur dedim ama hala öğrenemedim bu büyü yapma işini, belki sizin işinize yarayabilir : )

Biraz konusuna değinecek olursak,
Yüzyılı aşkın süre önce İzmir de yaşayan Katina çook çok çirkin olmasına rağmen zamanının en iyilerinden 4 tane çok zengin ve çok yakışıklı adamla evlenmiş, erkekleri güzelliğiyle değil ama , otlarla iksirlerle, dualar ve muskalarla  büyülüyormuş.

Kitabımız geçmiş zamanda Türklerin, Yahudilerin, Ermenilerin, Rumların ve Levantenlerin zenginiyle yoksuluyla, güzeli çirkini ile bir arada yaşadığı İzmir de, kadınların kıskançlıkları, Alavere dalavere, mahalle kültürünün çok renkliliğiyle ve büyülerle örülü o mahrem dünyasını masal tadında anlatıyor.

Kitabı elimde gören herkes bana karşı artık daha dikkatli davranmaya başladı kurbağaya dönmemek için ! 

Ben evet tavsiye ediyorum, farklı bir konu okumak isterseniz, İzmir in o eski dünyasındaki insanların sesini duymak ve bir zamanlar her milletten insanla nasıl huzur içinde yaşadığımızı satır aralarında yakalamak isterseniz bu kitabı okuyabilirsiniz.

0 yorum:

Pekiii sen bu konu ile ilgili ne düşünüyorsun? Yorumunu yaz ben Özlem e iletirim... :))

INSTAGRAM @yollardahayatvar