Navigation Menu

İSKENDER (ELİF ŞAFAK)


Bir kürt köyünden İngiltere ye uzanan bir hikaye. 
Adem hiç bilmediği bir köye gider ve Cemile adında bir kıza aşık olur.
Tam ailesinden istemeye karar vermişken Cemile nin daha önce kaçırıldığını öğrenir ve bu da kız olmadığını düşünmesine neden olur,  O da gidip sevdiği kızın kardeşi Pembe ile evlenir. İşte romanımız bundan sonra şekilleniyor. 

Zamanla 3 çocukları ve Adem in aşık olduğu bir kadın katılır hikayemize, bunun yanında Pembe ile başka bir adam ilgilenmeye başlar. Mutsuz Pembe nin oğlu Kahramanımız İskender ise bizi kitabın sonunda bir hayli şaşırtacak. Ben keyif alarak okudum, anlatımı ağdalı değil hızlı ilerliyor.

Türkiye baskısında Elif Şafak, kitap kapağı için erkek kılığına girmiş bu da büyük eleştirilere neden olmuştu, bazı kesimler kitabın içeriği ile ilgisi olmadığını bu kitabın İskender üzerine değil Pembe üzerine yazıldığını, bazıları da kapağın çalıntı olduğunu ileri sürdüler.

Siz okuyup kendiniz karar verin derim...

İlginizi çekebilecek diğer kitap özetleri için tıklayın!

2 yorum:

  1. Elif Şafak için edebiyat dünyasının Serdar Ortaç'ı diyorlar. Ben seviyorum yine de. Aşk'ı da çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bazı kitaplarını çok beğeniyorum, bazılarını da ille de birşey yazma kaygısı olarak görüyorum. Aşk ı ben de beğenmiştim

      Sil

Pekiii sen bu konu ile ilgili ne düşünüyorsun? Yorumunu yaz ben Özlem e iletirim... :))

INSTAGRAM @yollardahayatvar