Navigation Menu

PİRUZE (SİNAN AKYÜZ)


Şam 'da bir Türk gelin

Piraye romanından etkilendiğimden midir bilmem, Piruze yi rafta görünce dayanamadım ve aldım. Almakla da gayet iyi etmişim elimden bırakmadan bir çırpıda bitiverdi.

Kısaca özet geçmem gerekirse;
Babasının diplomat olmasından dolayı Piruze ve ailesi, Türkiye ve İngiltere nin ardından Şam da yaşamaya başlar. Yaşı küçüktür ve bir partide gördüğü esas oğlan olan Şamlı Wassim e aşık olur ve hayatı tamamen değişir. 

Ailesi onaylamadığı için tüm dertlerle tek başına mücadele etmek zorundadır. Kocasının ikinci bir kadınla daha evleneceğini duymasından sonra Şam dan kaçmak ister fakat bu işler öyle kolay olmaz. İşte siz de bu kolay olmayan yolculuğu Piruze nin yıllar sonra karşılaştığı arkadaşı "Kim" e anlattıklarından öğreneceksiniz.

Kendinizi Piruze nin yerine koymayı başarabilirseniz onunla bol bol ağlayacaksınız demektir.

Kitabı okuyunca Şam ile ilgili ne kadar az bilgim olduğunu farkettim ve oralardan korktum açıkçası. 
Dış ülkelerde yaşayan Türkiye hakkında kulaktan dolma bilgisi olan insanlar da benim Şam dan korktuğum gibi korkuyorlar mıdır acaba! diye düşünmeden de edemedim.

Kitap gerçek bir yaşam öyküsünden uyarlanmış, gerçek hikayeli filmleri izlerken bir sığlık olur ya hep, kitapta da bunu biraz hissediyorsunuz. 

Basit anlatımının sizi bazen rahatsız etmesi dışında elinizden bırakmak istemeyecek ve tek solukta okuyup bitireceksiniz. 

Devamının geleceği de belli, kitap öyle bir yerde bitiyor ki hikayeyi anlattığı arkadaşına ne oldu, oğluyla karşılaştıktan sonra neler olacak...vs gibi kısımlar bilerek muallakta bırakılmış.

Umarım keyifle okursunuz...


3 yorum:

  1. Merhaba Özlem Hanım Ben de artık sizi izleyen biriyim.Blogunuz güzel ve şık.Sol Sidebar genişlik olarak bir tık açarsanız resimler tam sığacaktır.Yayın adedini en az 3yada 4 tane yapın ki orta kısım boş kalmasın.Görüşmek üzere kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sol sidebar ı açtım ama aynı oranda küçük resimlerde büyüyor.

      Sil
  2. yayın sayısını 4 yaptım yine boşluk var. ben yedekleyim en iyisi blogumu sonra tema neren yüklenecekse oradan yükleyim

    YanıtlaSil

Pekiii sen bu konu ile ilgili ne düşünüyorsun? Yorumunu yaz ben Özlem e iletirim... :))

INSTAGRAM @yollardahayatvar