Navigation Menu

PİRAYE (CANAN TAN)


Beni ve çevremde okuyan herkesi derinden etkileyen, eski ama benim kısa bir süre önce keşfettiğim bir roman (Aşk romanı diye hep görmezden geldim sanırım)

İlk basımı 2003 yılında yapıldı ama siz  hala okuma fırsatı bulamadıysanız , şiddetle tavsiye ediyorum Canan Tan ın Pirayesini...

Özgürlüğüne düşkün Piraye üniversite de, herkesin peşinden koştuğu yakışıklı ağa çocuğuna aşık olur ve özgürlüğü ile çelişecek bir evlilik yapmaya hazırlanır.

Bambaşka bir kültür ve kayınvalide faktörüyle tanışacak, sevdiği adamı daha yakından tanıyıp, kararlarının arkasında durmaya çalışacak kızımız...

Diyarbakır gelini Piraye ; insanın başına neler geliyor dedirtecek hepimize, bazen ben olsaydım ne yapardım diye sorgulatacak hayatımızı, bazen de intikam karşındakinden alınmaz en ağır bedeli sen ödersin dedirtecek türden.

Kitabın son yaprağına düşecek gözünüzden süzülen yaşlar, bu kadar da iddialıyım.

Piraye ye kendimizi bu kadar yakın hissetmemizin nedeni ise yazarının da aynı Piraye gibi bir Diyarbakır gelini olması.

Bu kitabı okuduktan sonra yazarın tüm serisini satın aldım, ama bu kadar yüreğime dokunanı olmadı.

Ucuz aşk romanlarıyla kıyaslanmayacak kadar çarpıcı bir kitap, Diyarbakır ı gezmiş biri olarak Piraye den sonra size de Diyarbakır yolları gözükecektir eminim.


Keyifli bir yolculuğa hazır olun....



Not:
Daha önce yine Canan Tan’ın “Yüreğim Seni Çok Sevdi” isimli kitabını okuduysanız, “bu formatın üstüne ben de 30 tane roman yazardım” diye düşüneceğiniz benzerlikler bulacaksınız, o zaman keyif alma oranınız da yarı yarıya düşecektir benden hatırlatması . 

İlginizi çekebilecek diğer kitap özetleri;


  1. BENAZIR BHUTTO (PEGASUS YAYINLARI)
  2. Ben Nojoud 10 yaşında bir dulum (MARTI)
  3. Bir Geyşa'nın Anıları (ARTHUR GOLDEN)
  4. BİR ÖMÜR, ARDINA BAKMADAN (M.ALİ BİRAND) / CAN DÜNDAR
  5. CORPUS (HANDE ÖZCAN)
  6. EFENDİ (Soner Yalçın)
  7. GRİNİN ELLİ TONU (E.L JAMES)
  8. Gizli Anların Yolcusu (Ayşe Kulin)
  9. KİTAP KÖŞESİ BAŞLIYOR...
  10. LİMON AĞACI (SANDY TOLAN) - Yeni !!
  11. PİRAYE (CANAN TAN)
  12. PİRUZE (SİNAN AKYÜZ)
  13. TEYZEM LATİFE (PEGASUS YAYINLARI)
  14. İNCİR KUŞLARI (SİNAN AKYÜZ)
  15. İSKENDER (ELİF ŞAFAK)
  16. İZ (CANAN TAN)
  17. İZMİR BÜYÜCÜLERİ (MARA MEİMARİDİ)

0 yorum:

Pekiii sen bu konu ile ilgili ne düşünüyorsun? Yorumunu yaz ben Özlem e iletirim... :))

INSTAGRAM @yollardahayatvar